נובמבר, אז ועכשיו

כט' בחשוון

לפני שנה לכבוד נובמבר הייתי נחושה בדעתי לנצח את הכלום. וכשאני אומרת את הכלום אני מתכוונת לתהום הפעורה הזו ששותה לנו את כל הזמן והאנרגיה. במוצאי שבת בסופו של אוקטובר הכרזתי על חודש בלי מחשב סגרתי אותו והכנסתי למגירה. זה הצליח לי הרבה מעבר למשוער. כי בהחלט עשיתי כל מה שרציתי בנובמבר ההוא, קראתי וכתבתי הרבה, טיילתי והלכתי ורכבתי על האופניים הירוקים.

אבל קרה גם עוד דבר: באתי לכאן לאמירים בפעם הראשונה והתחלתי בבלי דעת את אחד המסעות החשובים של חיי. חצי שנה אחרי אותו ביקור ראשון קצרתי את מה שנזרע אז, ובנובמבר השתא אחגוג חצי שנה לשבתי כאן. אני אני כל כך אוהבת להזכר ברגע ההוא, שבו פניתי לכביש העולה ומתפתל בכיוון צפת, וראיתי את ההר הטובל בערפל. הלב לא הכיל את היופי, והחזה לא הכיל את הלב, והכל נשפך לדמעות.

ההחלטה לכבות את המחשב נבעה בדיוק מהדחף שגם הביא אותי לכאן: מהכמיהה לטבע, לשקט, להתקרבות לגרעין הפנימי ביותר שלי, לשימוש אחר לגמרי בזמן ולצורות חדשות ומפתיעות של אהבה.

143

את חודש נובמבר השנה אני הולכת להקדיש למשהו גדול שממלא את חיי בזמן האחרון. עכשיו תקבלו רק רמז קטן: כמו הרבה דברים משמעותיים רבים בחיי גם הדבר הזה קשור בעיניים. רוצות לנחש? רוצים להמר? יללה קדימה, תודה. וברשומה הבאה יהיה הפיתרון.

082

16 תגובות to “נובמבר, אז ועכשיו”

  1. תמי ברקאי Says:

    אני יודעת, אני יודעת :)

  2. David Palma Says:

    זה ניראה כאילו צילמת ביורט שלנו (-:
    מעבר לכך אני לא מהמר בשום אופן,
    אחכה בסבלנות לפיתרון בשבוע הבא

  3. דורית Says:

    יהיה זה חודש צבעוני, מחמם ועוטף. איזה כיף.

  4. ido2267 Says:

    לא רוצה לנחש. כל הכיף הוא לא לדעת

  5. אורית לוי-לידר Says:

    ותודה לקוראת דורית על הרמז. נרמזתי… כסי על הסוד עוד שבוע, עד שייפרם לפנינו במלוא הודו. תיגעי ותמצאי, אמן! :)

  6. avivitmishmari Says:

    רציתי לכתוב "מתנסה במשקפי גוגל". אבל אז קראתי שוב את התגובה של דורית והבנתי לבד :-) טוב, כמעט לבד. ממתינה בשקיקה לא לפרימה כי אם לטווייה.

  7. שלומית Says:

    משהו שקשור לתפוחי אדמה, נכון?

  8. שוֹעִי Says:

    מיכל וכל המנחשות היקרות, בלבלתן אותי לגמריי, התחלתי לנסוע במורד התגובות, וגיליתי שאני נעשה יותר ויותר מבולבל, עכשיו, להיות מבולבל זה מצב די רגיל בשבילי, אבל לקחתן אותי לכל כך הרבה כיוונים, חלקם אופטימיים מאוד חלקם די רגילים, שבסופו של דבר אחזתני סחרחורת, ועד שהיא תעבור בטח יגיע הפוסט הבא. ובניגוד ללאה גולדברג שכתבה "ומאוד לא פשוט לחכות", לי זה דווקא יהיה פשוט, כי אני ממילא צריך לחכות לסוף הסחרחורת.
    והנה מישהי עם בעיה של הבדלה בין ס' ו-ש' (-: [ביצוע נאה, חיפשתי את אסתר עופרים ומצאתי את עלמה זהר]

    • mooncatom Says:

      הו הו שועי יקר,
      שימחתני עם הבילבול הזה שלך,
      והכנת את הקרקע לגילוי,
      שמגיע בעוד רגע.
      והשיר, אחד האהובים עלי,
      אני מקדישה אותו לשחרחורת חיי,
      לחתולי שלי :-)
      תודה!

כתיבת תגובה

