חוט מחשבה נסרג, עיני צמר נפקחות

כא' בכסלו

ברשומה הקודמת דיברתי על הדמיון הלשוני, הרגשי והפיזי בין מעשה הסריגה ומלאכת הכתיבה, ועכשיו אני רוצה לדבר על עוד משהו שנמצא באותו איזור של מחשבות אצלי, וזה על מה שקורה בנפש ובתודעה כשאני סורגת. וזה, לא דבר אחד מובחן אלא הרבה, סלט. כמובן.

1

כי לפעמים זה שפע של מחשבות פרודוקטיביות, נביעה אדירה של יצרנות מחשבתית שטסה עם המסרגה. ולפעמים זה רק זרם דק של תודעה עדינה, מהוססת. לפעמים אפשר ממש לשמוע את צילצול האסימונים שנופלים לי בראש ולפעמים זה ריק, ושקט, עד כדי אין.

0

אני אוהבת את כל הסקאלה שנמתחת בין שני הקצוות האלה. אוהבת את הידיעה שכשאשב לסרוג תתחיל ההרפתקה. וזה תמיד תמיד, אפילו כשיש לי לסרוג כברת דרך ארוכה של דוגמא רפטטיבית בצבע אחד שנדמה שנמשכת נצח, גם כאן טמונה הזדמנות: לתובנה או לרגיעה, או אפילו לשורה של שיר שתסתובב בי ותסתובב בי תיסרג ותתפתל בי עם החוט עד שתשב ליד זו שהיתה לפניה, או עד שתייצר את זו שתבוא אחריה. בשיר, ממש כמו בסריגה.

2

תגים:

14 תגובות to “חוט מחשבה נסרג, עיני צמר נפקחות”

  1. ido2267 Says:

    ובסוף כל הפיתולים האלו יש חתול?

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אמר ר' מנחם מנדל מקוצק, אין דבר יותר שלם מלב סרוג (-:

    עידו, אני חושב ששלמה ארצי כתב באחד משיריו המוקדמים, כבר איני זוכר איזה, את השורה, "חתולים מחשבים את קיצם לאחור", ועל כן כמו שמיכל אמרה– בהתחלה ולכל אורך הדרך.

  3. ריבי Says:

    סריגה זה לגמרי מדיטטיבי .

  4. David Palma Says:

    חתולים יודעים יותר טוב. נקודה

  5. שלומית Says:

    אמא שלי טוענת שהפעילות המדיטטיבית ביותר שלה היא שטיפת כלים. ואצלי, בחיי, קיפול כביסה. מילא אני (שלא יודעת לסרוג) אבל אמא שלי, שסרגה בזמנה דוגמה של כבשים רועות באחו? כמו שכתב יורם טהרלב, "ד"ר הדסה, כל הכבוד, אבל איך את יכולה להשוות?".
    בקיצור, נראה כיף, עניין הסריגה. ויפות הסריגות שלך.

  6. אמא Says:

    זה אצלך בגנים.ככה אני מרגישה כשאני רוקמת. האם חשבת על זה אי פעם ?

כתיבת תגובה

