שמיכת לובן, סריגת אש

יש לי המון צבעים וגוונים ובני גוון של צמר, ואני סורגת בכולם. הצבע היחיד שמעולם לא סרגתי בו הוא הצבע הלבן. גם בארון הבגדים שלי נפקד מקומו כמעט לגמרי. ואין לי מושג למה, ואין לי שום דרך להסביר את גל האושר המטורף, את ההשתאות הנפעמת, הנקסמת שלי, לנוכח נוצות קרח הנופלות בדממה מהשמים, נאספות על הקרקע לערימות של צחות קרה: שלג.

0

1

2

3

אז קר, ויפה. יפה וקר קר. והמון צלילים חדשים שאני לא מכירה מלווים אותי ביומיים האחרונים. זה מתחיל בדממה שאין כמותה, שבה הוא מתערבל באוויר ונופל, דרך הטפיחות העדינות שלו בגג, ויפה מזה אפילו ביריעות האוהל שלי, ואז החריקה והגריסה הקרה שלו מתחת לרגליים. הבוקר יצאה השמש והוא מפשיר, ואני שומעת גושים גדולים מחליקים במורד היורט ומתרסקים אל הקרקע ברעם שמצטרף אל הטיפטוף העדין, המתמיד, של שלג נמס.

4

הצחור תפס אותי בבוקר יום שישי והלך ונערם על ליבי ועל העצים, ובסופו של היום הזה הפיל בקסמו גם את החשמל. מהצחור אל השחור ואז אל הקור. אל ההבנה הקשה הזו שכל החיים שלי תלויים בחשמל ובלעדיו זה רק כפור. בימים שכאלה של צחור ושחור יש רק דבר אחד שיעזור: לטפח את הכתום לגווניו.

5

ולי יש מזל לשהות בימי הכפור והשחור, בבית ששני תנורי עצים דולקים בו כל הזמן אש של חיים. וזה יפה כי ביום שלפני הסערה מצאתי צעיפים ברי פרימה בחנות יד שנייה ועכשיו יש לי גם פקעות כתומות לסרוג בהן אש אחרי שהעולם נסרג לבן.

6

.

7

8

9

תגים:

6 תגובות to “שמיכת לובן, סריגת אש”

  1. אורית לוי-לידר Says:

    צפונפונה (תחדיש החתומה מטה לצפונית, במזג קפאוני, המזמין כובעי פונפונים) –
    אולי באמת במהביליה התל אביבית אין כל כך מקום למסרגות. אבל למעשה את תמיד סורגת את חייך… :)

    "סרגה קצת חושך מצמר שחור,
    השכיבה את הילדים, כיבתה את האור,
    כיסתה את שניהם היטב בכסתות
    וישבה לסרוג בין שתי המיטות
    מצמר מהר חלומות רכים,
    מקוּרי שינה, מחוטים דקיקים…"

    (סבתא סורגת, אורי אורלב)

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, האח, גלילי הצמר ותמונות השלג גרמו לי לחשוב על המילה: כייפוא
    גם כיף גם קפוא.

  3. Idit Paran Says:

    נראה לי שאין ברירה….
    (את יודעת, אני קוראת מהר, מהר, מהר, איפה מה שהיא סרגה, נו כבר
    אבל את מצלמת, אוי, איך את מצלמת….)

להשאיר תגובה

