הפתעות ונסיכות החצר

יז' בשבט

כבר כמה זמן שאני מפלרטטת עם העץ הזה, חושבת עליו, על עליו, ועל פריו ועל שמו: שקד. כן, זה שביום אחד בשנה, כמו הבחורים האלה שבפורים מרשים לעצמם להתחפש לנשים, גם הוא הופך לנסיכה בשמלת נסיכה ונקרא בשם של נסיכה: שקדיה.

שקדים דאשתקד

בימי השלג בחצר צפונית אחת, פגשתי את השקדים דאשתקד האלה, ותהיתי, מי היצור הגאוני שקדח בהם חור עגול מדויק שכזה והוציא את התוך, את הלוז המתוק. אספתי אותם והמשכתי לברך לשלום כל שקד שפגשתי, וגם את השניים שעומדים כאן במורד. ועכשיו להפתעות.

פקאן

האנשים הטובים* שחיו כאן ביורט, שבנו אותו ונטעו ושתלו את כל מה שסביבו, יודעים את כל מה שיש כאן באופן הכי אינטימי. אבל אני, מן הרגע הראשון, זה שבו הגעתי עם מיטלטלי המועטים במעלה ופגשתי את האפונה הריחנית שהתפוצצה בפריחה, מאותו רגע לא מפסיקה להתרגש מהמתנות האלה שהחצר מפתיעה אותי בהן. כל פרי ופרח, כל עלה וניצן, הנה כאן, וכאן, וכאן. אני רק משתדלת לתחזק, אבל החצר מניחה לפתחי הפתעות שחיכו לגשם: תות שדה, רקפת, נרקיס ועוד עלים שעדיין איני יודעת מה יפריחו.

נרקיס ורקפת

תות

בחודשיים האחרונים יש כאן חורף אמיתי. היתה לנו סופה רצינית, עם שלג וכפור והכל, ואחריהם נצבעו העלים בצבעי חלודה ונשרו ברובם, ועכשיו בטו בשבט אפשר לראות את השנה החדשה לאילנות כשהיא תוססת בטבע, מבעבעת ועומדת לגלוש. פרוות עשב בירוק טרי מכסה את האדמה, וניצנים עומדים להתפוצץ בהרבה עצים, במיוחד בנסיכות השקדיה. כלומר בעצי השקד, שבקרוב יגיחו מהם נסיכות עוטות לבן.

1

2

* ובעוד אני שמחה בפריחות החצר שלהם, אני רוצה לאחל למי שהעניקו לי את כל ההפתעות המרגשות האלה: מזל טוב לכם חברים רחוקים, הרשומה הזו מוקדשת, להולדת הנסיכה החדשה שלכם.

סביון

12 תגובות to “הפתעות ונסיכות החצר”

  1. gily Says:

    את פשוט מרגשת

  2. אורית לוי-לידר Says:

    מיכלי.
    השקדים האפורים המחוררים האלה נראים כמו.. צדפות!

  3. David Palma Says:

    אני מלא הסכמה לבלי הכיל כמעט, ואהבתי את "עלעליו"

  4. אמא Says:

    נראה כי אביב בפתח למרות שרק ינואר.טו בשבט שמח! הכנתי את נקניקי החג המסורתיים.

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, חיוך גדול. אגב, מקובלים צפתיים נהגו לאכול שקדים כתרופה לעיצבון ומרה שחורה (בימינו דיכאון). ואני סתם כך אוהב שקדים (גם אם הם לא מעבירים
    את המלנכוליה שלי) ועצים מעוררים בי פליאה, לא פחות מהתבוננות באמנות (אם אצטרך לבחור מוזיאון או יער– בדרך כלל אעדיף את היער).

להשאיר תגובה

