מֵעָפָר

א' בניסן

תות

התחדשות. יש כל כך הרבה צורות. כל הוויה מתחדשת בדרכה. כל אחד מוצא לו את השביל, כל אחת את הדרך שלה, להתחדש. להתרומם מהנמוך, להתעלות על המוות, להמשיך הלאה וליצור את המחר.

.

יש מי שמפציץ, בלי בושה ובלי מחשבות מיותרות, הולם בעולם בפריחה מרהיבה. זה בשלמת נשף וזו בשמלת כלה, דופקים רושם, חוגגים ואחר כך כבר נשלים את העלים, נחזור לתלם, יהיה בסדר.

שקדיה

.

צבר

יש מי שמוציא כפתורי קוצים, דבר ראשון קוצים ליתר ביטחון ועל כל צרה שלא תבוא. ואני חושבת שמאותה סיבה בדיוק גם המשונה הזו, מקדימה פרי לכל דבר אחר.

0

.

תאנה

זו שולחת ידיים זעירות ומושלמות שיהפכו עם הזמן כסות לעירומים אם ירצו. וזה זורה אלפי עלעלים קטנטנים, שישתו אלפי ריבוא קרני אור ויזינו מליוני גרגרים אדומים כשיגיעו. זו שולפת כמו קוסמת, מטפחות קטנות ועדינות שנפרשות אל השמש. וזה מצמיח פקעים קטנים ומתוקים מתוקים בצד שרידי האתמול היבשים.

00

גפן

פקאן

.

ההתחדשות נדמית כאילו היא קורית בן לילה, אבל בל נטעה, הרבה עבודה נעשתה מאחורי הקלעים. במסתרי השורשים, במוהל הגזעים והענפים. הדברים נבעו ועלו, זרמו ופעפעו עד שיצאו אל האור לשתות אותו לרוויה. ואז התנועה הזו, מֵעָפָר אל השמים.

.

כולם מתחדשים עכשיו וגם אני רוצה מאוד, מחפשת את האופן בו אתחדש. א' בניסן והראשון באפריל חלים שניהם היום, כמה יפה. ולכבוד האביב הכפול הזה אני מבקשת להתחדש גם במה שכבר ישן, ולהצמיח עלעלים משלי ואפילו פרי חדש אם אפשר. אני מבקשת אביב לעט שלי וגם ללב שלי.

000

12 תגובות to “מֵעָפָר”

  1. Gilit Says:

    כמה יפה. כתוב כמו שירה.
    כל שתבקשי לו יהי.

  2. שלומית Says:

    אמן כן יהי רצון, ואת, מיכל, הרי מתחדשת כל הזמן, ואחת ההנאות שבבלוג שלך היא שבמבט מבעד לעינייך דברים נראים חדשים ורעננים.
    מאחלת שעד חג שבועות כבר תהיה לך בטנא טיוטה שווה לספר הבא שלך.

  3. avivitmishmari Says:

    אנחנו חוגגים את ההתחדשות במעקב יומי אחרי ניצני האיילנטוס מול חלוננו, פלוס מעקב גדילה לפירות הפיטנגו ברחוב, שכבר גדולים אבל עדיין ירוקים. מאחלת לך לבלוב בכל הצבעים, עם עסיס מטפטף על החולצה אחר כך.

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, תודה רבה, זה ממש מה שהייתי צריך עכשיו (עוד יום שכנראה לא אמצא בו זמן לצאת קצת לטבע) (-:
    אביבית, מזל טוב (גונבה איזו בדל שמועה לאזניי).

    • mooncatom Says:

      איזה כיף,
      שימחתני יא שועי.
      ותבוא כבר לבקר.

      ת ו ד ה.

      ומצטרפת גם אני לברכה לאביבית יקירת רמת גן!

  5. ריבי מהמעבדבדה Says:

    שהאביב יביא שלל התחדשויות גם אלייך ככל אשר יחפוץ ליבך! ואני ממצטרפת לבקשה גם בשבילי.

  6. David Palma Says:

    מיכל כל כך מתפרץ הכל והצהוב של החרדל מכה בסנוורים
    ואני מרגיש שותף להתפעמות, קצת יותר נמוך אבל לא רחוק

להשאיר תגובה

