פרחים, אהבה

כב' בניסן

1

יושבת על המרפסת ואוכלת סלט, אני מסתכלת על חברי הצמחים וחושבת כמה מעניינת היא ההיררכיה של היופי. מי מקובל ומי בכלל לא, מי נערץ ומי מנודה, את מי אני מטפחת ואת מי בוחרת למשטר.

אני חושבת על פרחים ורגשות. כי גם באלה, יש את המטופחים ואת המדוכאים, יש את הרגשות שאני מקרבת ויש את אלה שמשתלטים עלי ואני מנסה לרסן. אני מסתכלת על הפרחים ועל הרגשות ויודעת כמה זה לא הוגן ויודעת שאין לי מה לעשות כנגד היופי כמעט כמו שאין לי הרבה מה לעשות כנגד העשבים השוטים של נשמתי.

2

הנה למשל האפונה הריחנית, שהפיצה עצמה למקומות בלתי צפויים בקיץ שעבר ועכשיו אני שמחה בכל פרח כבאוצר, כמוה גם הפרג, שהעז וטיפס במעלה הגבעה ומנקד עכשיו את החצר באדום כבאים שלו, את שניהם אני מעודדת ובשניהם אני תומכת. החוטמית שהבאתי מחרשים ונקלטה, כמה אני שמחה בה ובהבטחת הכפתורים ניצנים שלה. ומולם החבלבל, שגם פרחיו יפהפיים אבל הוא יודע לזחול ולהשתלט ויכול לחנוק אם לא נזהרים.

חבלבל

.

זקן תיש

זקן תייש

וראו את זקן התייש שהצנחנים שלו יכולים להגיע לכל מקום שירצו. וכמה יפות הן החיטה, ושיבולת השועל, כמה מהן להשאיר וכמה לברא?

שיבולת שועל

חיטה

.

רחוק

אני אוכלת סלט על המרפסת ונודדת במבטי בין פרחי המרגנית הכחולים שלרגלי, הקטנטנים האלה עם העין הצהובה סגולה שלהם, לבין פרחי הצבר הענקיים המשוחחים עם השמש, ואז אני מבחינה ממש מולי בחבר חדש ומפתיע. פרח חדש שמעולם לא פגשתי מציץ אלי בין העשבים מרחוק, מרהיב לו בשקט בין הצבר והגפן. כמו הרגשות האלה, שאם תרצי ואם לא, אין לך אלא להשלים עם קיומם.

קרוב

11 תגובות to “פרחים, אהבה”

  1. הדסה גורוחובסקי Says:

    יפייפה, ומבין התמונות אהבתי את פרת משה רבינו שבחרה לה בדיוק איפה להצטלם או יותר נכון שתפסת אותה כל כך יפה.

    .

  2. gily Says:

    את עושה חשק לצאת על האחו וללמוד אותו..

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, הכל מלא עכשיו פרחים ופריחות. אפילו הסיגלון שמול החלון נתן בשבוע האחרון (או האחלון) פריחה שממלאת את הסלון.
    מצטער על שלא הצלחתי להגיע בשישי למרות שהייתי בצפון. שפעת משופעת שכזו לא היתה לי זמן רב (חצי עילפון)…

להשאיר תגובה

