עיגול ומעגל

א' בסיוון

לפני שנה הגעתי לכאן בסוף מאי והאפונים כולן פרחו לברך אותי בבואי. הייתי שיכורה מהנוף הרחוק של הכינרת, מהיופי הקרוב של העצים, של המקום הזה, והיה גם היופי הקרוב האינטימי של פריחת האפונה הריחנית להביט בה באור ראשון ולעת ערב. כשגמרו לפרוח מלאו תרמיליהן ויבשו ונתתי לטבע לעשות את שלו, זה היה נחמד לראות את התרמילים הפקועים ולחשוב על הפריחה שתבוא בזמנה החופשי. היא הגיעה והיתה יפה אבל זה היה בבלגן גדול והשנה כשהגיע המעגל לסיומו שוב, החלטתי לאסוף ולזרוע בעצמי במסודר בזמן המתאים. חיכיתי לראות שהם אכן יבשים וכמה אפילו פקעו ואספתי אותם הביתה.

1

.

2

הכנסתי הביתה גם פרח אחרון, אפונית עקשנית אחת, מעוכבת פריחה באופן מעורר הזדהות שכזו. ואז אני יושבת לי בשקט ומפצחת, וחם כאן באוהל, ופתאום אני מזנקת בבהלה, כי תרמיל אחד פשוט החליט לפקוע עצמונית, והוא עושה את זה בקול נפץ, ויורה את הזרעים לחלל גורם לי לפרוץ בתרועת צחוק משלי.

3

.

התרמילים שעירים ומחוספסים מבחוץ אבל התוך שלהם חלק ומבריק כמו תוכה של צדפה, וכשהתרמיל נבקע לשני חלקיו, הם הופכים למגלשה לוליינית גאונית, שנותנת לזרעים את התאוצה הזו לעוף רחוק אל העתיד.

4

אני נזכרת בסיפור המתוק ההוא של הנס כריסטיאן אנדרסן על 'חמישה אפונים בתרמיל', וחושבת לי: איזה יופי, גם אני עפתי ככה לפני שנה, מהתרמיל הצפוף שלי שבו הייתי חפונה כאפונה, לפני מעגל שלם של הטבע מסביבי. והנה אני פורחת כאן, כמו שאפילו לא יכולתי לחלום.

.

5

9 תגובות to “עיגול ומעגל”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    רק הפול המסכן עמד לו בצד…

    • mooncatom Says:

      באמת מסכן, גם חולה ובודד
      כל חבריו כבר בבית הקברות :-) אוי.
      אבל אני זוכרת לו חסד נעוריו,
      זוכרת בהחלט.

      תודה שועי, ושבת שלום.

      • שוֹעִי Says:

        רינגו שר הטבעות עדיין עימנו
        רק שלא מתחשק לו לרקד עם כרוב וכרובית (-:
        שבת שלום.

      • mooncatom Says:

        אופס.
        סליחה רינגו, כלב טוב, סליחה.
        (רינגו תמיד נשמע לי כמו שם של כלב)
        סליחה. ארצה!

    • mooncatom Says:

      אוי שועי,
      רק עכשיו גיליתי
      את היידיש אוי ווי זמיר…
      גדול!!!!

  2. ריבי Says:

    בהבדל שאת אפונית שפורחת כל השנה…

  3. David Palma Says:

    ויש גם את ג'ק ואפון הפלא

להשאיר תגובה

