להיות, להיכתב

י' בסיוון

1

ארזתי את הסרוגים שלי לתרדמת הקיץ שלהם, והעליתי מהשפלה אל ההר את הארגזים עם ספרי השירה. כן, כבר דיברתי כאן על הדמיון שאני מוצאת בין עבודת הסריגה שלי ומלאכת השיר. כמו חברים יקרים שלא ראיתי זמן רב אני פוגשת אותם עכשיו בהתרגשות.

2

3

בשבוע שעבר הייתי בפסטיבל המשוררים במטולה ושם ישבתי דומעת כולי במפגש שבו דיברו על הדברים שהכי יקרים לליבי. אגי משעול וישראל אלירז, שני אנשים מבוגרים, רחבי אופקים, בעלי הומור, ובעיקר משוררים ענקים, דיברו על 'המבקש להיראות ועל המבקש להיחבא בין חפצי היומיום' תחת הכותרת 'פלא היותנו בתוך העולם'*. זה היה כמו לשבת במופע ג'אז משובח שבו שני מוזיקאים וירטואוזים מאלתרים בחכמה, משתלבים ומתבלטים כל אחד בדרכו, צוחקים ומרצינים, מצחיקים ומדמיעים. זו היתה מתנה שכדרכן של המתנות הכי טובות ניתנה לי בלי שאפילו חשבתי לבקש. תשובות להרבה שאלות ותחושה חזקה של שייכות למשהו שלא אקרא לו בשם.

.

וזה לא מפתיע אותי בכלל, שהשירה, שלאחרונה שבה אלי בצעדים מהוססים, מחישה פעמיה עכשיו, ושמאז המפגש ההוא שורות שיר מסתובבות בי כמטורפות, רוצות שאלוש אותן, שאכתוב אותן, מעירות אותי בלילה, מרתקות אותי, משמחות וממלאות אותי. וזה בכלל לא חשוב לי עכשיו מה ערכן של השורות האלה, העובדה שהן כאן מספיקה לי. הן הן פלא היותי בעולם.

4

*

הציטוטים התכנייה, ומתוך 'הלא יאמן פשוט ישנו' של ישראל אלירז.

 

2 תגובות to “להיות, להיכתב”

  1. שוֹעִי Says:

    מעדיף את השירה שלך, תודה. כלומר, אין לי טענות לגבי השניים שציינת. הם כנראה מקורות השראה. אך אני מעדיף את השירה שלך.

    לא סגרנו על זה שאני איש מוזר? (-:

    • mooncatom Says:

      תתפלא שועי, אני לא מרגישה שהם מקורות השראה. למרות שאוהבת את השירה שלהם, כמו בהכל, הטעם שלי נורא אקלקטי, והם כנראה חלק מהסלט, אבל,
      עם הדיבור על ההיפעמות מול העולם, מול הטבע והבריאה, מול היופי של השפה, עם זה אין לי ספק שגם אתה היית מזדהה. אני בטוחה.
      וזה שאתה מוזר זה כנראה לטובתי,
      כי אני מה זה אוהבת שאתה אוהב את שירי!
      תודה
      תודה
      :-)

להשאיר תגובה

