קצת מתוק בתוך הרבה מר

ב' באב

אלה ימים מרים מאוד. לאן שהעין מסתכלת ולאן שהאוזן מקשיבה, הלב נמלא מר מהמון סוגים. אני מנסה להשען על היופי שמקיף אותי, על אהבת האנשים והנשים שמסביבי. אני מנסה להתרכז במה שיש כי האין גדול ויכול לבלוע. הכאב על לכתה של חתולי ממני, נמהל בכאב האובדן של חיי אדם, ובכאב והפחד מאובדן אמון וצלם אנוש. ואין לי אלא לעשות את הדברים הקטנים האלה שעדיין אפשר.

.

לענבים שכיסיתי לפני חודשיים

אני נותנת עדיין להבשיל עוד קצת.

0

.

את אלה שתלויים בגובה

אני משאירה לציפורים ולחרקים.

.

1

ואת אלה שתלויים בהישג ידי והבשילו אני בוצרת

ומגשימה עוד חלום קטן.

2

3

.

6 תגובות to “קצת מתוק בתוך הרבה מר”

  1. ido2267 Says:

    אצלי זה בעל הבית המנוול שלי שמדיר שינה מעיני (הוא לא מוכן להחזיר לי את הערבות שנתתי לו וכל פעם מוצא עוד פגם בדירה) . מה זה אומר עלי שבזמן שיש כל כך הרבה שכול וסבל זה מה שמעסיק אותי?

    • mooncatom Says:

      זה אומר עליך שאתה שפוי :-)
      כי אין מה לעשות עם כל הצער הזה,
      ועם הערבות ההדדית שנמדדת רק בתמיכה בחיילים,
      ונשאר רק לנסות להחזיר את הערבות הזו הקטנה והאישית.
      בהצלחה עדו.

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, "הגננים היום עצובים, אבל האיכרים מברכים על הגשם, ואנחנו שנינו אובדי עצה, מסתירים זה מזה את עינינו" (לאה גולדברג; יש לחן יפה של יהודית רביץ)

    עידו, פעם בנעוריי (גיל 16 לערך) עבדתי כגנן (הקמת מדשאות, כיסוח מדשאות, שתילה, ניכוש עשבים); כמעט כל מה שזכור לי מאז הוא שאני ושני שותפיי הבכירים לעבודה היינו עסוקים כל היום בחיבור חמשירים שבעל-פה בגנות נצלנותם הקפיטליסטית של בעלי-הבתים, שכמה טוב שלא תעבוד תמיד יימצאו בך פגמים וינסו להוריד מן השכר שסוכם. במקרה שלך כשוכר, המצב הפוך, תמיד ינסו להעלות את דמי השכירות.

    • mooncatom Says:

      יפה מוטיב הגננות שנשזר בתגובתך שועי,
      והמילים "אובדי עצה" כל כך נכונות עכשיו,
      כולם יודעים מה נכון ומה צריך,
      אבל עצה של ממש מנין תבוא?
      אשא עיני אל ההרים.

  3. ריבי Says:

    מיכלי אשרייך שיש לך מסביבך יופי כזה וגפן כזאת להמתיק את המר.

כתיבת תגובה

