הספר שלנו

001

כבר סיפרתי כאן מעט על סבתא צביה שלי, ועל איך היא היתה אומרת: אני התחתנתי עם כיתה א', וקצת גם סיפרתי מהסיפור המופלא של אמא שלי, ואם בא לכם לשמוע עוד, אז אני עושה כאן קישור לריאיון ששודר לפני כשבוע בתכנית 'ספרים רבותי, ספרים' בגלי צה"ל, שם שוחחה איתי ציפי גון-גרוס על זה וגם על זה, וגם כמובן בעיקר על 'רמה קמה'.

ויש לומר, הספר אינו על אמא שלי וגם לא על סבתי, ולא על ענייני לימוד קריאה וכתיבה ואף ענייני שואה ותקומה אינם נזכרים בו כלל. ועם זאת הכל קשור. ועם זאת הקדשתי אותו לה, לסבתא צביה, ובכל זאת זה לא רק בגלל זה, ולא רק סתם משחק מילים שבא להוקיר אותה. כי רמה באמת קמה, בתוכי, ובעולם שלה שהוא מומצא לגמרי ועם זאת הוא גם לגמרי אמיתי.

010

היא קמה מתוך גרגירי החול של זכרונותי בצדפת החיים שלי, והיא עשויה מתרכובת אלכימית של נשים וגברים שעברו בהם. היא קמה מן העט אל הנייר, אבל בעיקר היא קמה מהחיים של הכמעט אל החיים של המאוד. ובגלל כל זה, למרות שאני יודעת שלא לכולם קל לקרוא ספר בסמארטפון או בטבלט שאלה האפשרויות קריאה שלו כרגע, בגלל כל זה יש לי חשק עצום שכולם יקראו את הספר שלה, שלי.

004

והסבר לשמי המופיע בתוך 'אלפוני' יש בריאיון. יפה נכון?

6 תגובות to “הספר שלנו”

  1. עדה ק Says:

    אני חושבת שאני זוכרת את הספר. ואת השם צביה וילנסקי אני בטוח זוכרת. וגם את רמה :)
    במעומעם אני זוכרת גם דפים על רמה שהיו מחוברים בשרוך (אולי עוד לפני הספר). דומים לזה שבצילום שהוספת. לא יודעת אם שייך או לא.
    בכל מקרה – בהצלחה!

  2. Orit Levi Lidar Says:

    טיפוגרפית בת חמש. בת ארבע אולי אפילו? מִיכַל. וגם מנקדת. נהדר.

    • mooncatom Says:

      הנחמד אוריתה,
      שזו לא אני!
      זו מיכל חברה שלי כאן,
      שנתנה את הספר לדריה, גם חברה מכאן,
      שנתנה אותו לי.
      אלה הקסמים שמתרחשים באמירים.

  3. גיטל Says:

    עשית לי חשק. אקרא.

כתיבת תגובה

