משלחת מחקר ימית [1]

                                          יב' בתמוז

 Roland Sarkany

אני אקרא לה לאוואנדה, זה הרי מה שהיא: נסיכה אפריקנית שחורה ושמנה. לאוונדה היא דור שני ליורד ים, וכמעט כל מה שאפשר לעשות בים היא עושה (חוץ מללכת על המים): יש לה רישיון משיט (של סירות גדולות, יאכטות), היא משיטה סירות מפרש (ומתנדבת ב'אתגרים' שזו עמותה שמשלבת בספורט אנשים עם נכויות) היא צוללת עם או בלי בלונים, גולשת עם הרוח או סתם שוחה אל האופק.

כחול גדול

לכן, וודאי תבינו כמה התפלאתי לפני שנה, כשהיא פנתה אלי ושאלה אם אני רוצה להצטרף למשלחת מחקר ימית. אני? שנכנסת רק עד לאיפה שאני יכולה לעמוד? אני? תראי, היא אמרה, יש במשלחת גם תפקידים שלא מחייבים שחיה. טוב, אמרתי, אני יכולה להיות החלק המתעד? מצויין היא ענתה ויצאנו לחקור. לחקור מה? אז ככה.

גל כחול

הים התיכון סובל ממשהו שנקרא הסינדרום הלספסיאני, אני לא ארחיב עליו, תקראו שם, (וגם שם אם בא לכם, לא חיוני אבל מעניין), רק אומר שאת חברתי לאוונדה זה מאוד עניין, ואני הצטרפתי עם התרמוס והפנקס שלי, השתדלתי לקחת את משימת התיעוד ברצינות מחד, אך מאידך, לא שעיתי להפצרות שלה לקחת סירת זודיאק וללוות אותה לתוך הים. יש גבול. בעוד היא צוללת, אני עקבתי אחרי קצה השנורקל שלה מרחוק, מתבוננת, נושמת, עומדת על הראש, מרטיבה את הרגליים מידי פעם, ומחכה שתצא, תשתה איתי קפה ותספר לי מה ראתה הפעם.

אתמול יצאה המשלחת למסעה הראשון השנה, בחוף הדרומי. הים היה סוער מאוד, החוף מוצף עד צוואר, החול מחוספס ושורץ אבנים וצדפים לרוב. החלק ה'ימי' של המשלחת לא יכול היה לצאת לצלילה ולא נותר לחלק ה'יבשתי' אלא למזוג קפה ולהגיש עוגיות. בשבוע הבא אני מקווה לדווח על יציאה נוספת של המשלחת ומקווה לממצאים מעניינים. הפעם, הזן היחיד שנתקלנו בו היה אנושי, והיה בו חן מסויים.

הכל כחול

תגים:

9 תגובות to “משלחת מחקר ימית [1]”

  1. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    יפה שלא הרחבת על מהותו של הסינדרום אלא שלחת ללינק
    אם היית מרחיבה על כך היה הידע עשוי ליפול בידיה של משטרת ההגירה
    או אצל שלוחתהּ: משטרת ההגירה הימית (צי של חסקות המשייט במיים הטריטוריאלים של ישראל ותר אחר מהגרים ימיים בלתי חוקיים).
    בשלב הבא היתה מנהלת ההגירה עוצרת את הדגים האפריקאיים ואלו היו מושמים בבריכת-דגים מבודדת במעגן מיכאל עד שיגורשו בחזרה, אולי לימת ויקטוריה, ששם ישנם דגי נסיכת הנילוס במשקל 220ק"ג, כך שלפליטים האפריקאים הקטנים אין שם שום סיכוי, אם יוחזרו למולדתם.

  2. mooncatom Says:

    אוי שועי,
    מה אומר ומה אגיד?
    מסתבר שגם להיות דג
    לא קל בימינו
    הגירה היא דבר מסוכן מאוד
    ובכל מקרה נגמור בבטן של מישהו…

    ובכל זאת:

    לו הייתי דג

    פלוּם
    פלוּם

    שמך ירקרק

    פלוּם
    פלוּם

    לו הייתי דג
    שמך ירקרק
    מאומה לא היה חסר
    לי.

  3. דורית Says:

    "בשלב הבא היתה מנהלת ההגירה עוצרת את הדגים האפריקאיים ואלו היו מושמים בבריכת-דגים מבודדת במעגן מיכאל עד שיגורשו בחזרה"….

    כן, אבל לא לפני שהיו משריצים כמה דגיגונים מתוקים ואלה היו מוצאים להם חברים פארידות ולברקים, מתערים בתרבות הימתיכונית ומרגישים כמו דגים במים…

    אחותי, אני עוד חייבת משהו למשלחת, לא שכחתי, מחכה שיגיעו…

  4. mooncatom Says:

    כל כך נכון דורקה,
    ואחרי הכל כולנו, או לפחות רובנו,
    תוצרים של הגירה
    ואפילו הגירה בלתי חוקית…

    מה את חייבת למשלחת?

  5. דורית Says:

    מזרון שווה שביקשת בשנה שעברה …
    (ועכשיו גם לנו אין כי שלנו ניצל את הרוח בכינרת וברח לירדן)

  6. טלי Says:

    היא יוצאת גם לים הדרומי, המשלחת?…

  7. mooncatom Says:

    ל ד ו ר ק ה

    הו, הסלע האדום
    האדום…
    כשיהיו מזרונים,
    תקנו כבר שנים.

    ל ט ל י

    כאמור,
    דרומי זה יחסי…
    אבל נגרו קבלנו איתנו בהחלט!

  8. המחסנאית Says:

    החוקרת הדגולה שהיא נסיכה אפריקאית שחורה ושמנה היא בטח גם אחותה או לכל הפחות קרובת משפחה, של חוקרת אחרת – מא ראמוצווה ,מייסדת סוכנות הבלשיות מס' 1

    זה מבטיח הרפתקאות נפלאות, קצת מתח, ופתרון תעלומות.
    תתעדי בהנאה ותצללי ביבשה (אפשר גם) תסתכלי עליה טוב טוב ותדעי לשחות ולשייט כמוה. (אפילו שהיא נסיכה היא לא נולדה עם כל הידע הזה, לא?)

    אשרייך שזכית.
    מחכה בקוצר רוח למימצאים.

  9. mooncatom Says:

    הי מחסנאית,
    את לא יודעת כמה שימחת אותי עכשיו!!!
    הספר הזה הוא אחד הספרים שאני הכי אוהבת,
    יש לי את כל הסידרה, כל מה שתורגם לעברית,
    אני מאוהבת באישה הזו, היא ניפלאה.
    איזה יופי,
    חשבתי שרק אני מכירה אותה…
    אני מקווה שעכשיו כולם יכירו.
    תודה.
    ובעניין המשלחת,
    אכן, לאוואנדה תצלול בים ואני בחוף,
    כל אחת איפה שהיא יודעת ואוהבת.
    לילה טוב.

כתיבת תגובה