מילה [9]

טו' בניסן

       קִנְרֵס  ז'  עשב רב שנתי ממשפחת המרכבים (cynara), בעל שושנת-עלים גדולה ותפרחת הנאכלת כשהיא צעירה; ידוע בשמו הלועזי 'אַרְטִישׁוֹק'; נקרא גם 'חֻרְשָׁף'.

 

ירוק וסגול:

ארטישוקים בגודל בינוני. החלק הקשה הוא החיתוך והניקוי, השאר כבר קל. משׁרה משמן זית, מיץ מלימון, פטרוזיליה, מלח/פלפל.

טעים!

חג נעים.

תגים: ,

11 תגובות to “מילה [9]”

  1. avivamishmari Says:

    טעים זו לא מילה. ממתינים לי שלושה כאלה במקרר כרגע :-) תודה על הצילומים המרהיבים שלך.

  2. שחר שילוח Says:

    יאמי לחלוטין

  3. mooncatom Says:

    הי חברות,
    חגשמח לכן!

    אביבה,
    קטעים, גם לי נותרו שניים
    ואני נוצרת אותם לצהרים!

    שחר,
    יאמממי!

    ת ו ד ה.

  4. bddaba Says:

    אני שוב עם הצילומים, ותדעי לך שירוק וסגול זה שילוב סודי, שלי…, באמת שילוב מנצח, זה צירוף צבעים שפעם לא היה מקובל, הוא גאוני.

  5. mooncatom Says:

    וואלה, שרון,
    בחיי שאני זוכרת שזה היה נחשב
    לשיא השילובים המזעזעים,
    דבר אסור לגמרי…
    והרי לך, היופי האמיתי מנצח!

  6. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, רק מהשם
    זה נימוח לי בפה.
    אחחח הנצורים האלה
    שנוצרים אותם לסוף,
    מגיעים למעלת קדושים
    אם לא למעלה מזה.

  7. mooncatom Says:

    קדושים, לא פחות,
    דודו אתה לא מאמין כמה!
    הצלחתי,
    בכוחות על אנושיים,
    לאכול רק אחד,
    והשני יחכה לי מחר,
    וכך יהפוך חול המועד,
    לקודש.

  8. טלי Says:

    כמה אני אוהבת ארטישוקים!

    הפסח הזה הכנתי ארטישוקים ממולאים, פעמיים – סיר אחד עם פירה ואחד עם בשר ומצות וכולם ברוטב לימון וכורכום והיה טעים!

    אבל למה קשה לחתוך? מבשלים אותם שלמים ואז קלי קלות!

  9. mooncatom Says:

    אוווו,
    איזה משקיענית!
    יאמי.
    בפעם הבאה אנסה את עצתך,
    ואולי אפילו אמלא?!
    מקווה שהיא תהיה עוד השנה.

  10. טלי Says:

    האמת היא, אל תגלי לאפאחד, שזה שתי אסכולות שונות אצלי: אני ממלאת תחתיות ארטשוק קפואות מהפריזר ובלי שום קשר, בהזדמנויות אחרות, מבשלת ארטישוקים טריים עם מים-מלח-לימון וזהו, בלי לחתוך ובלי כלום, קלי קלות.

    (וזה לא שאני כזאת משקיענית, פשוט סיר אחד נגמר והחשק לא אז עשיתי סיר שני עם וריאציה, לא ביחד…)

  11. mooncatom Says:

    אוי כמה שעשית לי חשק עכשיו אוי!!!
    מחר אלך לשוק ויללה, עוד סיבוב.

    טלינקה, איזה כיף שעשית כזה 'גרנד טור' כאן.
    חיבוק לך. גדול.

כתיבת תגובה