הסָלָט האמיתי

סָלָט על פי המילון, הוא תערובֶת של ירקות או פירות חתוכים למאכל, ובהשאלה: בלבול, עִרבּוביה. ואני אוהבת אוהבת אוהבת סלט, גם לאכילה וגם בהשאלה. יש לי חיים שלמים של סלט ירקות, ועדים אלה שלהכין בשבילם סלט הוא מעשה אהבה בשבילי. ויש בעברי שנים של איור ואמנות בטכניקות מעורבות ושלל חומרים, יש כתיבת 'סלט מחשבות', וסריגת 'סלט צמר', כן ככה אני הכי אוהבת. ורק הספרים שלי עד כה היו אולי קצת מתובלים באופן מיוחד אבל לא ממש סלט. אבל…

ברשומה הקודמת אמרתי שהספר הזה שמסיים את כתיבתו בימים אלה הוא גם רומן היסטורי. גם, כי הספר הזה הוא עוד כל מיני דברים. הוא עירוב של ז'אנרים. סוף סוף יש לי ספר סלט, כמו שאני אוהבת. זה גם רומן היסטורי שמבוסס על מחקר רחב יריעה ועל דמיוני הפרוע והמוגבל. הוא חיטוט מסיבי בנפש. הוא יומן מסע אישי למזרח אירופה. יש בו גם דיבור על מקורות תרבותיים מגוונים כמו ספרים וסרטים. יש בו שירה, שלי. זכרונות. קריאה בצילומים ישנים. ריאיונות עם אנשים, ביוגרפיות וקטעי יומן אמיתיים ובדיוניים. זה ספר שכולו אמת, ושגם הבדיוני בו הוא אמת. אם צריך להדביק לו כותרת יש שיקראו לו 'ממואר'. זה בסדר מצידי.

תהליך הכתיבה היה חיפוש אחרי משהו שלא ידעתי בדיוק מהו והלכתי אל הלא נודע בפחד ושמחה. נמצאו לי הרבה תשובות מסוגים רבים ושונים, ועם זאת נשארו לי עוד כמה שאלות שאני יכולה לחיות איתן הלאה.

4 תגובות to “הסָלָט האמיתי”

  1. דורית שטיינר שריג Says:

    כי אין כמו הסלט שלך! (גם המטפורי)

  2. יעל דורון Says:

    הרבה זמן שלא היה דבר שעשה לי חשק לפתוח ספר כמו ההזמנה הזו. מחכה 🌹

  3. mooncatom Says:

    יעל יקרה,
    אין לך מושג כמה
    שימחת אותי על הבוקר!!!
    חיבוק גדול.

כתיבת תגובה